نان و میوه؛ در صدر شکایت های آذرماه به سازمان حمایت

نان و میوه؛ در صدر شکایت های آذرماه به سازمان حمایت

آب وغذا - مدیرکل رسیدگی به تخلفات و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: آذرماه امسال بیشترین شکایت ها مربوط به سه گروه «نان، میوه و سبزی»، «رستوران های غذاخوری» و «تعمیرگاه خودروهای سبک» بود.

به گزارش شنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، «غلامرضا صارمیان» افزود: آذرماه امسال در مجموع ۲۳ هزار و ۱۱۷ فقره شکایت مردمی در مورد تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ در بخش کالا و خدمات دریافت شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

به گفته این مسئول، در این مدت از مجموع شکایت های رسیده ۸۷ درصد در بخش کالا و ۱۳ درصد در بخش خدمات بود.

وی ادامه داد: در این مدت، گرانفروشی و تقلب در صدر عنوان های تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفت.

«از مجموع شکایت هایی که تخلف آنها محرز شد، هفت درصد با برآورد ارزش بیش از ۷۳ میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی به مصالحه و جلب رضایت شاکیان منجر شد».

شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، فقدان قیمت، خودداری از صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی، از طریق سامانه ۱۲۴ مسئولان را در جریان قرار دهند.

چندی پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد آذرماه امسال ۳۶ هزار و ۱۱۴ مورد بازرسی از مراکز عرضه خرد و کلان در سراسر کشور صورت گرفت که به تشکیل ۸۵۱ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد ریال و ارسال آنها به مراجع قضایی منجر شد.